Minecraft'a Yönelik Bir Eleştiri, Biraz da Sitem...

  • Gamer.Com.TR
    Oyunculara özgü sosyal medya sitemiz aktiftir! Kaydolmayı unutmayın.
  • Moderatör Alımları Aktiftir
    Hytale Türkiye forumunu yönetmemizde bize yardım edecek ekip arkadaşları arıyoruz! Hemen başvurabilirsiniz! Ayrıca 20 mesaj sayısına ulaşırsanız Elmas Üyelik talep edebilirsiniz!

Castelli

Yeni Üye
Elmas Üye
11 Şub 2020
23
0
0
2009'dan bu yana birçok oyuncunun hayatında olan, oyun kavramına farklı bir bakış açısı getiren Minecraft. Her şey ilk başta çok güzel başlamıştı. Bloklardan oluşan bir dünya, sadece hayallerimizle sınırlı müthiş bir hayatta kalma - inşa - craft oyunu. Ama zaman içerisinde müthiş bir geliştirilme potansiyeli olan bu oyun neden kapasitesini tam anlamıyla kullanamadı ya da kullanmadı?

Son 10 yılda yapılan güncellemelerine bakıldığında; oyunun fanları tarafından yapılan modların yanından bile geçmeyecek gereksiz, kozmetik güncellemeler yapıldığını görebilirsiniz. İlk başlarda bu durum anlayışla karşılanabilirdi. Henüz yeni piyasaya çıkmış olması, oyuncuların oyunu tanıması, oyun için gerekli maddi gelir ve saire... Ama sonra? Neden bütün bunlara sahip olduktan sonra bile gerekli geliştirmeler ve güncellemeler gelmedi? Bir oyuncu olarak, oyun yapımcılarının; oyunu oynayan kitleyle temas halinde olması gerektiğini, güncellemeleri oyuncuların istek ve ihtiyaçlarını göz önüne alarak yapmaları gerektiğini düşünüyorum.

Açıkçası, Minecraft'ın neden böyle ağır kanlı, ilgisiz olasının birkaç sebebi olabileceğini düşünüyorum. Bunlardan birisi, oyuna gereken özellikleri art arda, birden vermek yerine kasıtlı olarak geniş periyotlarla oyuncuya sunup; oyuncuyu mümkün olduğunca kendine bağlı tutmak. Oyuncu tam heyecanını kaybetmek üzereyken bir güncellemeyle tekrar bağlayıp, sonraki yeniliğe kadar onu oyalamak. Ama bu düşünce, oyunun kolay modlanma özelliği sebebiyle mantıksız görünüyor. Çünkü birçok oyuncu kendi oyununa mod yükleyerek içeriğini istediği gibi geliştirebiliyor.

Diğer bir sebep ise; Minecraft'ın karşısına dişli bir rakip çıkmaması. Bunun vermiş olduğu rahatlık oyunun üzerine çok fazla düşmemelerine neden olmuş olabilir. ''Nasıl olsa bir alternatifimiz yok, platformda tekiz. Endişeye mahal yok.'' düşüncesiyle hareket etmiş olabilirler.

Uzun lafın kısası; Minecraft, uzun vadede oyuncularını (en azından beni) hayal kırıklığına uğrattı. Onca geliştirme, ilerleme yapılabilecekken maalesef kendini yenilemeyen bir oyun olarak kaldı. Mod yapımcıları, server yapımcıları olmasaydı bu kadar popüler olamaz ve bu kadar uzun süre devam edemezdi. Hytale, bu açıdan bana umut veriyor. Bu foruma katılmamın sebebi de bu. Hytale, Minecraft'ın yıllar yıllar önce yapması gereken çoğu şeyi bize sunacak gibi görünüyor. Belki Hytale, Minecraft'a kendine gelmesi için bir uyarı niteliğinde bir oyun olur. Ona bakıp kendine bir çeki düzen verir. Tabi çok geç olmazsa.

Umarım, Hytale'da Minecraft'ın yaptığı hataları yapmaz. Umarım Hytale'da beni hayal kırıklığına uğratmaz. Umarım çok güzel bir oyun tecrübesi yaşarız.

Okuduğunuz için teşekkür eder; gözlerinizden öper, ellerinizden sıkarım.
 
  • Beğen
Reactions: HydexTR ve Koply

Koply

Boss
Grafiker
Emektar
25 Ara 2018
201
146
745
Eline sağlık :rBlob25:. Çok güzel anlatmışsın. Minecraft devlet dairesi gibi çok ağır ilerliyordu taa ki bir süre önceye kadar. Artık o kadar da yavaş değil. Sürekli yeni eşyalar, özellikler, güncellemeler geliyor fakat Minecraft'a karşı rakipler çıktı bile. Roblox en basit örneği. Hytale'da cabası.