Hytale NPC Davranışları Hakkında

  • Gamer.Com.TR
    Oyunculara özgü sosyal medya sitemiz aktiftir! Kaydolmayı unutmayın.
  • Moderatör Alımları Aktiftir
    Hytale Türkiye forumunu yönetmemizde bize yardım edecek ekip arkadaşları arıyoruz! Hemen başvurabilirsiniz! Ayrıca 20 mesaj sayısına ulaşırsanız Elmas Üyelik talep edebilirsiniz!

AxeBey

Minnak Axe
Elmas Üye
26 Ocak 2019
130
28
225
Mars

Hytale NPC Davranışları Hakkında
Bugün yayınlanan Hytale makalesinde paylaşılanları sizlere aktarmak üzere açtığımız konuda yeni eklenen(paylaşılan) Hytale’in davranış komut dosyası sisteminin NPC’leri ve yaratıkları hayata geçirmenin yollarını nasıl sunduğuna dair genel bir bakış sunacağız.
Hytale komut olarak çok zengin bir oyun olarak gözükmektedir.
Oyunculara, çevreye ve birbirlerine nasıl tepkiler verdiklerini kontrol edebiliceğiz.
Kendi düşüncem olarak çok başarılı bir eklenme olucaktır hem kullanıcıların eğlenmesini sağlayıp hemde yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasını sağlayacaktır.
Örnek olarak Hytale'nin kendi sitesinde paylaştığı bir kaç kesiti gösterebiliriz.


1554399077694.png


1554399134729.png


Yukarıda ki kesitlerdede görebiliceğiniz gibi ayarlanan komut dosyaları ile canavarları değişik hallere sokabiliceğiz.
Oynatıcının tetiklenmesiyle birlikte ayarlanmış dosyalar çalışıp npclerin tepkileri ayarlandığı ortaya atılmış bir fikirdir.
Bunlara ek olarak Hytale'nin kendi sitesinde yayınlamış olduğu bir diğer bilgiye göre ayarlanan oynatıcı dosyasına göre oyunculara, canavarlara, hayvanlara istediğimiz eşyayı verebiliceğiz veyahut istediğimiz şekilde davranışlarını ayarlayabiliceğimiz söylenmektedir.
Hytale yöneticileri “En temel düzeyde, bir NPC oluşturmanın en kolay yolu, mevcut şablonları kullanmaktır.” demektedirler.
Bu şablonlar, davranışları çoklu komut dosyalarında yeniden kullanmayı kolaylaştırmak için algılayıcılardan, eylemlerden ve hareketlerden oluşturduğumuz bileşenlerden oluşmaktadır vede bunları kullanarak ustaca şeyler ortaya çıkarabilirsiniz.
Bu şablonlardan örnek olarak birisi ses algılamadır.
Canavar veyahut başka bir şey ses duyduğunda vereceği tepkileri düzenleyebiliceğiz anlamına gelmektedir.
Ses algılama dışında herhangi bir eşyayı gördüğündede onu alıp yiyebilir, onunla saldırabilir hale getirebilirsiniz.
Bu şablonlar bence karıştırılıp acayip güzel şeyler ortaya çıkabiliceği hale getirilebilir olacaktır.


1554399977339.png


1554400038817.png


Geliştirici Eric Reinhart, “Bu sistemin tamamının önemli bir özelliği yüksek yeniden kullanım imkanı olmasıdır.” demektedir.
Bununda anlamı bize göre çoğu şablonu olduğundan daha farklı işlerde yeniden kullanılabilir olmasıdır.
Geliştiricilerden bunlara ek olarak alabildiğimiz mesajlardan biride budur.
“Bir şeyleri değiştirmek ya da içerik oluşturmak isteyen biri için, avantajlı basit değişiklik yapmanın kolay olmasıdır ama aynı zamanda modellerin her şeyi en küçük detaya değiştirmesine izin vermesidir.”
İngilizceden çevirilmesi sebebiyle ufak bozukluklar olmuştur.
Bu mesajda bahsedilmek istenilen ise Hytale'nin komut dosyalarıyla oynayacak olan kişiler için bir şeyler değiştirmek kolay ve avantajlı olması gerekmektedir aynı zamanda modelleri rahatlıkla detaylı şekilde değiştirebilmesi gereklidir.
Her dokunun değiştirilmesi bana göre çoğu blokları, canavarları değiştiriceğini düşünmekteyim.


1554402546601.png


1554400761903.png


Yukarıda iki tane Kweebec 'in uyum içerisinde takıldığını görebilirsiniz.
Kweebec'lerin yağmur yağmaya başladığında ağaçların altına saklanması veyahut yağmurdan kaçmaya çalışmasına kadar etkileyebilmekteyiz.
Bir diğer kesitte ise Goblin'lerin etrafta ki eşyalara bomba atması gözükmektedir.
Tahmini olarak canavaların sadece canlılara değil etrafa karşıda tepki verilmesi sağlanacaktır.


1554401259775.png


Hytale'nin kendi sitesinde anlattıklarını sizlere bu kadar çevirebildik kısa olarak konuyu anlatmak istersen Hytale'de kendi istediğimiz şekilde canavarları, oyuncuları şekillendirebilmemizi sağlayacak komut dosyaları gelecektir vede bu komut dosyalarını değiştirmek avantajlı vede kolay olacaktır.
Bunlara ek olarak benim ana düşüncelerimi sizlerle paylaşmak isterim.
Benim ana düşüncelerim olarak oyunun bunu yapması hem daha açıklanmadığı halde çoğu geliştiricinin ilk seçeneğine oturmasını sağlamıştır.
Daha önce hiç deneyimi olmayan kişilerin bile şablonlarla geliştirmesini sağlayabilicektir.
Hytale'nin kendi yaptığı modellemeleri değiştirip oyuncuların dahada sevebiliceği hale getirenlerde elbet olacaktır.
Benim düşüncelerim vede konu anlatımları bu kadardı buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim diğer konularımda görüşmek üzere.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

HydexTR

Kweebec
Danışman
Elmas Üye
25 Ara 2018
22
31
390
Tek kelimeyle harika! Yağmurdan kaçan Kweebec'leri görmek için sabırsızlanırken, geliştirici ekibini de bir kez daha tebrik ederim.